Dostępność cyfrowa
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Informacje podstawowe
Zespół do obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych Nr 3 zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zpow3.waw.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego zpow3.waw.pl
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia 30 marca 2020 r.
Deklarację sporządzono na podstawie oceny przeprowadzonej przez Dział Administracji Zespołu do obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych Nr 3.
Infomacje o dacie publikacji i aktualizacji:
Data publikacji strony internetowej: 10.05.2019 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 10.05.2019 r.
Wygląd:
Serwis został zaprojektowany tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji. Twórcy, redaktorzy naszego serwisu dokładają wszelkich starań, aby strona spełniała wszystkie wymagania WCAG 2.0 na poziomie AA.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Serwis jest wyposażony w udogodnienia ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
- przełącznik zmiany rozmiaru czcionki
- przełącznik zmiany kontrastu
- przełącznik zmiany układu strony
Serwis zawiera dokumenty PDF, dostosowane do wersji dostępnych cyfrowo jak i część dokumentów pdf, które są skanami dokumentów. Aktualnie nadal trwają prace nad konwersją wszystkich plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo (skany dokumentów).
Dołożymy wszelkich starań aby do końca 2021 roku strona internetowa została w pełni dostosowana do wymagań prawnych.
Jeżeli podczas korzystania z naszego serwisu napotkaliście Państwo jakiś problem z dostępnością strony prosimy o poinformowanie nas o tym. Zapraszamy do kontaktu z osoba odpowiedzialną Barbarą Szczęsną, adres poczty elektronicznej: b.szczesna@zpow3.waw.pl
Tą samą drogą można składać wnioski o udostepnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku gdy nastąpi odmowa realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, skargę na takie działanie można składać do Dyrektora Zespołu do obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych Nr 3. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA BUDYNKU
Zespół do obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych Nr 3 (ZPOW3), ul. Łukowska 25; 04-133 Warszawa
Dojazd do siedziby ZPOW3
W odległości około 150 metrów od wejścia głównego do ZPOW3 znajdują się przystanki autobusowe ZTM.
Dostępność wejścia i budynku
Do budynku prowadzi jedno wejście od ulicy Łukowskiej. Przy wejściu głównym znajduje się platforma dla niepełnosprawnych, z której można dostać się bezpośrednio do budynku. Platforma wyposażona w przyciski z oznaczeniami w alfabecie Braille'a. Budynek posiada trzy poziomy. Dla osób poruszających się na wózkach dostępny jest parter (sekretariat, sala konferencyjna), I piętro (Dział Księgowości i Dział Specjalistów). Sekretariat znajduje się naprzeciw wejścia głównego. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Osoby niewidome mogą być przeprowadzane od furtki do budynku przez pracownika sekretariatu.
Osoby udzielające informacji oraz pomocy przy wejściu do budynku
Osobą oddelegowaną do udzielenia informacji oraz pomocy w pierwszej kolejności jest pracownik sekretariatu, a następnie napotkani pracownicy ZPOW3 poproszeni o udzielenie informacji lub pomocy w poruszaniu się po budynku. Osoba pracująca w sekretariacie jest widoczna spoza lady.
Obsługa osób słabowidzących
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność toalety dla osób niepełnosprawnych
Dostępna jest jedna toaleta zlokalizowana na parterze. Toaleta nie jest wyposażona w alarmowy system przywołania.
Obsługa osób słabosłyszących
W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. W budynku brak pętli indukcyjnej.
Dostępność parkingu
Na terenie ogrodzonym znajduje się parking, z którego może skorzystać również osoba niepełnosprawna.